Iets meer dan een week geleden startte ik samen met Rianne de nieuwe Facebookgroep ‘Het nieuwe eten, koolhydraatarm en vet gezond!’

Puur en onbewerkt eten heeft daar de hoofdrol. We volgen in hoofdlijnen de principes van de Real Meal Revolutie van Prof. Tim Noakes. In de groep hebben we eerst deze principes uitgelegd. Eén van de principes is ‘begin gewoon (simpel)!’.

 

Laat je niet tegenhouden of intimideren door de meest fantastische en uitgebreide gerechten. Prima als je zin en tijd hebt om die te maken. Maar zo niet; ook geen probleem!

Hier een voorbeeld van een simpele, gezonde koolhydraatarme en vetrijke lunch. Als je gekookte eieren en een blikje tonijn in huis hebt, heb je die in een paar minuten klaar.

Tonijn-ei salade

De basis:

  • half blikje tonijn (op water of op olijfolie, met MSC keurmerk)
  • 2 gekookte eieren, gepeld en in grove stukken
  • olijfolie
  • verse peper en zeezout

Variatie tips / optionele extra’s:

  • komkommer, in stukjes
  • kerstomaatjes
  • avocado, in stukjes
  • kaasblokjes
  • verse kruiden zoals peterselie, dille, bieslook
  • zelfgemaakte pesto of mayonaise
  • roomkaas of crème fraiche
  • gemengde salade, om de salade op te serveren

Meng de tonijn met de eieren en olijfolie naar smaak. Indien je ‘tonijn op water’ gebruikt, voeg dan meer olijfolie toe. Maak op smaak met verse peper en zeezout.

Voeg optioneel extra ingrediënten toe.

Deze salade is heel eenvoudig en goed voor te bereiden. Ideaal ook voor je werk of onderweg. Neem ‘m dan in een goed afgesloten bakje mee in een koeltasje met een koelelement. Tip: gebruik een bevroren flesje water als koelelement. Dan hou je er ook nog een flesje gekoeld water aan over.

Opmerking: de hoeveelheden zijn richtlijnen. Eet gewoon zoveel als jij nodig hebt. Eet als je honger hebt en eet dan tot je verzadigd bent.

Print Friendly, PDF & Email

Geef hier je reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.