Deze keer weer een ‘tweede dag’ recept. Van een restje ‘Boerenkool-knolselderijstamppot met verse worst en kerrie-uienrelish‘ maak je namelijk heel eenvoudig een overheerlijke hartige taart. Eén keer de moeite, twee keer plezier!

Ofschoon je er alleen wat extra kaas overstrooit geeft het een hele andere smaakbeleving. Alleen al dat krokante korstje van de stukjes worst en de kaas… Mjammie.

Deze taart was echt superlekker en weer heel anders dan een hartige taart.

Stamppottaart van boerenkool met verse worst

Recipe by Cora Hoskens — Keto en zo

Ingrediënten

Stappen

  • Breng de stamppot eventueel wat pittiger en smeuiiger op smaak met extra sambal en/of roomboter.
  • Warm de boerenkool-knolselderijstamppot enigszins op, zodat deze minder lang in de oven hoeft. Het warmt sneller op op het fornuis.

    Als je de taart niet direct de oven in gaat dan kun je deze stap overslaan. De taart moet dan wel langer in de oven staan om goed op te warmen.
  • Schep de stamppot in een lage taartvorm.
  • Verdeel de uienrelish over de stamppot.
  • Snijd de braadworst in stukjes en beleg hiermee de taart. Strooi er de uitgebakken spekjes over.
  • Rasp de oude kaas en strooi deze over de taart.
  • Laat de taart in circa 30 minuten op 175 graden goed heet en mooi goudbruin worden. Smakelijk!

Notities

  • Dit is net als de ‘Boerenkool-knolselderijstamppot met verse worst en kerrie-uienrelish’ een recept wat past bij fase 1, 2 en 4 van de Real Meal Revolutie. Voor fase 3 zit er teveel knolselderij (van de oranje lijst A) in de stamppot. Wel kun je de stamppot dan maken met bloemkool in plaats van knolselderij.
  • Meer over de vet gezonde koolhydraatarme leestijl van de Real Meal Revolutie en het boek ‘Van GezondDorp naar GezondLand’ lees je onder het recept.

Gezond worden en blijven

In 4 stappen gezond

Gezond eten

De Real Meal Revolutie (RMR) is een vet gezonde koolhydraatarme methode, mede opgezet door prof. Tim Noakes. De methode wordt onderbouwd door recente wetenschappelijke inzichten over gezonde voeding. In RMR 2.0 worden 4 stappen gevolgd die zich achtereenvolgens richten op kennis, verbeteren van je gezondheid, een gezond gewicht door optimale vetverbranding en het vasthouden van dat gezonde gewicht voor de rest van je leven.

Hoe je dat doet kun je vinden op mijn blog en in het boek ‘Van GezondDorp naar GezondLand‘. Van dat boek ben ik ook mede-auteur, maar ik heb er geen enkel financieel belang bij. Dat laatste geldt overigens ook voor deze blog, die om dezelfde reden ook helemaal reclame-vrij is.

Wil je meedoen, sluit je dan aan bij de Facebook groep ‘Het nieuwe eten: koolhydraatarm en vet gezond‘.

Minder vaak eten

Heb je interesse in periodiek of meerdaagse vasten (Intermittend Fasting / IF of Extended Fasts / EF), dan kun je terecht bij de Facebook groep ‘Eet niet minder, eet minder vaak‘. Daar krijg je ondersteuning en informatie en kun je terecht met al je vragen omtrent ‘Minder vaak eten’. Dat kan varieren van niet snacken tussen maaltijden, tot dagelijks één of meerdere maaltijden overslaan, tot af en toe een paar dagen niets eten. En alles vanuit de gezonde insteek!

Meer kookinspiratie?

Krijg jij ook vaak kookinspiratie als je kijkt naar foto’s van lekkere gerechten? Kijk dan eens naar ‘Keto en zo: koolhydraatarme en vet gezonde recepten — glutenvrij en suikervrij‘. Het is de Keto en zo foto-galerij op Pinterest en geeft weer een andere kijk op de recepten van m’n blog.

Print Friendly, PDF & Email

Geef hier je reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.